perjantai 14. marraskuuta 2014

Elämäni eka kerta!

En tiedä miksi suostuin, mutta olen joskus sanonut etten koskaan tule syömään sushia. Olen aika nirso ruokien suhteen ja jostain syystä tämä vuosi on ollut monelta osin käänne. Olen maistellut ja syönyt erilaisia ruokia, joita en koskaan ole ajatellut syöväni mm. sienet. Eilen illalla mieheni kanssa päätimme, että tehdään itse sushia ja lupauduin, että voin maistaa. Nyt se on takana ja... noh! Saatan ehkä joskus tehdä toistekkin.

Kävin tänään S-marketissa sellaisella ruokahyllyllä, jossa en ole koskaan ajatellut vierailevani. Hyllystä tarttui mukaani kaikkea mielenkiintoista! Tässä teille hieman antia...


Kävimme vuonna 2008 Thaimaassa ja sieltä ostimme upeat syömäpuikot. Puikoilla syöminen ei todellakaan ole minun juttuni, mutta tulipa otettua muovit pois.




En odottanut illalta sitä, että miltä sushi maistuu vaan sitä miten ne tehdään. Voisin tehdä niitä vaikka koko illan, mutta en niitä kyllä kymmentä enempää söisi. Eivät olleet siis minun suurinta herkkuani! Ensikerralla yritän saada niihin enemmän makua. Valmistimme lohinigirejä sekä sushirullia eli makeja. Sain hyvän vinkin myös juomista, jotka sopivat sushien kanssa käytettäviksi. Itse en suostu maistamaan sakea, mutta valkoviini maistuu aina.


                      


                                    T.Tepa




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti